صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اولویت‌های کمیسیون انرژی مجلس مشخص شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از انتخاب مشاوران کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: کاهش خام فروشی ـ توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی و... به‌عنوان اولویت‌هایی کمیسیون انرژی مصوب شدند.

مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه روز (یکشنبه 23 شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از انتخاب مشاوران و تصویب اولویت‌های کمیسیون متبوعش خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشاوران کمیسیون طبق دستورالعمل اعلامی ازسوی هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند، توضیح داد: ابتدا طی یک نظرخواهی از اعضای کمیسیون، 57 نفر داوطلب به هیات رئیسه کمیسیون پیشنهاد شدند، در مرحله بعد با تشکیل کمیته‌ای 3 نفره ازسوی هیات رئیسه کمیسیون، به این افراد براساس شاخص‌ها امتیاز داده‌ شد که از میان آن‌ها 15 نفر به صحن کمیسیون معرفی شدند و در ادامه با رای نمایندگان از میان آن‌ها 10 نفر انتخاب شده و به هیات رئیسه مجلس معرفی می‌شوند. هیات رئیسه نیز به زودی از میان آن‌ها 5 نفر را به عنوان مشاوران کمیسیون انرژی معرفی می‌کند.  

وی با بیان اینکه اولویت‌های کمیسیون انرژی نیز در این جلسه مصوب شد، افزود: براین اساس اولویت‌های کمیسیون در حوزه های تدوین و مصوب شد که عبارتند از: حوزه کاهش خام فروشی ـ توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، حوزه اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی، حوزه تولید و طرح‌های توسعه‌ای عرضه انرژی با ملاحظه بهره‌وری، حوزه توسعه فناوری‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا، حوزه حکمرانی، اصلاح ساختار و مدیریت دارایی‌ها، حوزه دیپلماسی انرژی و امور بین‌الملل و تقویت توانمندی هسته‌ای کشور و گسترش کاربردهای مختلف آن در زندگی مردم.

 

منبع: خانه ملت

شناسنامه


کدخبر: ۲۲۷۵۲۸
تاریخ: ۱۳۹۹/۶/۲۵     ساعت: ۱۰ : ۲۱
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
  • ٢٥ شوال ١٤٤٥
  • May 04 2024