صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

افزایش ۶۰ درصدی وام مسکن جوانان

جزئیات تسهیلات مسکن حساب جوانان بانک مسکن با ۲ مدل سپرده گذاری ۵ و ۱۵ ساله در تهران، کلان شهرها و سایر شهرها

بانک مسکن سقف تسهیلات حساب پس انداز مسکن جوانان را تا 60 درصد افزایش داد. در یک مدل از این تسهیلات، متقاضیان می توانند با طی فرایند سپرده گذاری 5 ساله، در تهران 210 میلیون تومان، در شهرهای بزرگ 150 میلیون تومان و در سایر شهرها 100 میلیون تومان وام احداث، تکمیل  یا خرید مسکن، با نرخ سود 9 درصد و بازپرداخت حداکثر 20 ساله دریافت کنند.به گزارش بانک مسکن و خبرگزار ی مهر، بانک مسکن سقف تسهیلات قابل پرداخت از محل حساب پس انداز مسکن جوانان را افزایش داد. حساب پس انداز مسکن جوانان، نوعی حساب سپرده گذاری کوتاه مدت است که دارنده حساب قادر است با رعایت برنامه سپرده گذاری ارائه شده توسط بانک در بلندمدت، تسهیلات مربوط به آن را دریافت کند. مدت انتظار برای تکمیل فرایند سپرده گذاری و برخورداری از تسهیلات بین 5 تا 15 سال، نرخ سود تسهیلات 9 درصد و مدت بازپرداخت حداکثر 20 سال است که به دو صورت ساده و پلکانی انجام می شود.
 
برای افرادی که در سال 99 و با افق 15 ساله، افتتاح حساب می کنند، حداقل مبلغ واریزی ماهانه در هر سال به شرح جدول است: (ارقام به تومان)


اما آن هایی که بخواهند در پایان سال پنجم از سقف تسهیلات استفاده کنند، طبق فرمول جدول باید واریزی ماهانه را انجام دهند

 
تسهیلات حساب سپرده پس انداز مسکن جوانان در تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها به صورت جدول خواهد بود:
  
 
  این در حالی است که سقف تسهیلات مذکور در تهران، شهرهای بزرگ و سایر شهرها در پایان سال پانزدهم به ترتیب250، 210 و 184 میلیون تومان بود و از این نظر می توان گفت که سقف تسهیلات مذکور حدود 60 درصد افزایش یافته است. با در نظر گرفتن تسهیلات در پایان سال پنجم، نرخ سود 9 درصدی تسهیلات و بازپرداخت 20ساله به صورت ساده، می‌توان مبلغ اقساط را به صورت جدول محاسبه کرد:

 

منبع: خراسان

شناسنامه


کدخبر: ۲۳۱۷۳۷
تاریخ: ۱۳۹۹/۷/۷     ساعت: ۸ : ۵۲
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: اقتصادی       زیرسرویس: اقتصادی
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024