صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

ضرر ۱۰۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در جریان واکسیناسیون کرونا

خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ پیش‌بینی کرد اتحادیه اروپا بر اثر کندی واکسیناسیون کرونا و تداوم شیوع ویروس در کشور‌ها ۱۰۰ میلیارد یورو متضرر شود.

به نقل از آرتی عربی، خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» در گزارش خود فاش کرد که پیش بینی می‌کند اتحادیه اروپا به دلیل کندی سرعت واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا و ادامه شیوع آن، نزدیک به 100 میلیارد یورو ضرر کند.

بلومبرگ نوشت: سرعت پایین واکسیناسیون در اروپا نگرانی سرمایه گذاران را افزایش می‌دهد، زیرا ممکن است بهبود اقتصاد اتحادیه اروپا و از سرگیری تجارت را به تأخیر بیندازد. در عین حال تأخیر در از سرگیری کار برای یک یا دو ماه می‌تواند برای اقتصاد اتحادیه اروپا 50-100 میلیارد یورو هزینه داشته باشد.

این خبرگزاری افزود: اگرچه سهام‌ها در اتحادیه اروپا در حال صعود هم پای سهام جهانی است و در مقابل فروش فناوری‌های بزرگ آمریکایی عملکرد خوبی دارد، قرنطینه‌های طولانی مدت، اوضاع اقتصادی را تهدید می‌کند.

بلومبرگ بر اساس گزارش‌ها اعلام کرد: صندوق‌های اروپاای برای سومین هفته متوالی خروج سرمایه را ثبت کردند و افزایش مداوم موارد ابتلا به ویروس کرونا ممکن است راهبرد‌های فعلی سرمایه گذاران را مختل کند.

شرکت «Bank of America Corp» و موسسه سرمایه گذاری «Black Rock» هشدار داده اند که ادامه شیوع ویروس می‌تواند به راهبرد‌های تجاری در بلوک یکپارچه ارزی آسیب برساند و از دست دادن فصل دوم گردشگری، اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند. این منابع پیش بینی می‌کنند یورو در پایان سال از سطح فعلی 1.19 دلار به 1.15 دلار تضعیف شود.

اقتصاددان ارشد ING Belgium SA در بروکسل نیز نوشت: متأسفانه ما باید تکرار کنیم و بگوییم که سرعت پایین واکسیناسیون بهبود اتحادیه اروپا را تهدید می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۴۶۲۸۴
تاریخ: ۱۳۹۹/۱۲/۱۹     ساعت: ۷ : ۳۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
  • ٢٤ شوال ١٤٤٥
  • May 03 2024