صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

«آب» سلاح ترکیه برای تغییر ترکیب جمعیتی حسکه در سوریه

ترکیه و عناصر وابسته به آن با هدف کوچ دادن اجباری و تغییر ترکیب جمعیتی استان حسکه، از آب به عنوان یک سلاح علیه غیر نظامیان استفاده می‌کنند.

به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، نیرو‌های ترکیه‌ای در سوریه در چارچوب سیاست تشنه نگه داشتن مردم و فشار به غیر نظامیان با هدف کوچ دادن اجباری و تغییر ترکیب جمعیتی مناطق تحت اشغالخود، از آب به عنوان یک سلاح علیه غیر نظامیان استفاده می‌کنند.

نیرو‌های اشغالگر ترکیه و تروریست‌های وابسته به آن‌ها به اذیت و آزار ساکنان شهر حسکه و تهدید زندگی شان با قطع کردن آب و تسلط بر آن و تلاش برای استفاده از آب به عنوان ابزار فشار به مردم ادامه می‌دهند.

بیش از یک میلیون نفر از شهروندان حسکه سال‌هاست هدف جنایات نیرو‌های ترکیه‌ای و عناصر وابسته به آنان از یک طرف و شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا (قسد) از طرف دیگر قرار گرفته اند.

آب آشامیدنی به سلاحی تبدیل شده است که ترکیه در چارچوب سیاست تشنه نگه داشتن و فشار به غیر نظامیان با هدف کوچ اجباری و تغییر ترکیب جمعیتی منطقه از آن استفاده می‌کنند.

شبه نظامیان قسد نیز به جنایات و اقدامات جنایتکارانه شان علیه مردم در مناطق استقرارشان در جزیره سوریه با ربودن جوانان، مصادره املاک و خانه ها، سرقت ثروت‌های منطقه و خارج کردن و فروش این ثروت‌ها در خارج از سوریه ادامه می‌دهند و در نتیجه این اقدامات نیز حملات به شبه نظامیان قسد افزایش یافته ضمن آنکه مخالفت‌های مردمی با شبه نظامیان مرتبط با نقشه آمریکا تشدید شده است.

از سوی دیگر، در چارچوب جنایات آمریکا، نیرو‌های اشغالگر آمریکایی به صورت مکرر کاروان‌های حامل سلاح و تسلیحات و امکانات لجستیکی را از طریق گذرگاه‌های غیر قانونی وارد حسکه می‌کنند تا حضور غیر قانونی شان را در منطقه جزیره سوریه تقویت کنند و به سرقت نفت و ثروت‌های معدنی با کمک قسد و گروه‌های مسلح مورد حمایت واشنگتن ادامه می‌دهند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۱۰۱۸
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۱۹     ساعت: ۱۵ : ۴
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024