صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اتیوپی به گوترش نامه داد

دولت اتیوپی در اعتراض به بیانیه‌های سازمان ملل که آنها را 'گمراه‌کننده و جانبدارانه' خواند، به دبیرکل این سازمان نامه داد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، مرکز حقیقت‌یاب وابسته به دولت اتیوپی در بیانیه‌ای درباره ارسال هوایی کمک‌ها به اقلیم تیگرای تاکید کرد که مسؤولان این کشور در نامه خود به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اعتراض خود را به "اقدامات غیرسازنده" دفتر بشردوستانه سازمان ملل اعلام و تاکید کردند که این اقدامات با روابط نتیجه‌بخش و مفیدی که دو طرف پیش از این با هم داشته‌اند، هم‌خوانی ندارند.

آدیس آبابا در ادامه نامه خود دفتر سازمان ملل را مسؤول انتشار گزارش‌هایی نادرست و تحریف واقعیت شرایط در تیگرای دانسته و تاکید کرد: شیوه‌ای که این دفتر از زمان آغاز عملیات نظامی آدیس آبابا در اقلیم تیگرای در نوامبر گذشته در پیش گرفته، مفید و سازنده نبوده است.

دولت اتیوپی با اشاره به اینکه نیروهای جبهه آزادسازی تیگرای در لیست تروریستی‌ هستند، اینکه دفتر سازمان ملل هنوز این نیروها را "نیروهای دفاعی تیگرای" می‌خواند، محکوم کرد و هشدار داد: بیانیه‌ها و گزارش‌های منتشر شده از این دفتر در راستای تشویق جبهه مردمی آزادسازی تیگرای است که به تازگی کنترل شهر میکیلی، مرکز این اقلیم را به دست گرفته است.

همچنین آدیس آبابا از دفتر سازمان ملل خواست از صدور بیانیه‌هایی "جانبدارانه و گمراه‌کننده" خودداری کرده و به سرعت اقدامات درستی را برای جلوگیری از آسیب دیدن همکاری‌های بلند مدت موجود میانشان در پیش بگیرد.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۱۰۲۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۱۹     ساعت: ۱۵ : ۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024