صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش اعتراضی ترکیه به رای دادگاه اروپا در مورد ممنوعیت روسری

ترکیه رای جنجالی دادگاه اروپا مبنی بر ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار را محکوم کرد.

به گزارش رویترز، دادگاه اروپا روز پنجشنبه رایی صادر کرد که به موجب آن و در شرایط خاص، استفاده زنان مسلمان از روسری در محل کار ممنوع خواهد بود. این شرایط اینگونه اعلام شده که اگر کارفرما تصور کند استفاده از نمادهای مذهبی باعث تلقی جانبداری سیاسی یا مذهبی از کسب وکارش می‌شود، می‌تواند جلوی استفاده کارمندان خود از روسری را بگیرد. دادگاه اروپا در پی شکایت دو زن مسلمان به این پرونده ورود پیدا کرده بود.
ترکیه ضمن محکوم کردن این رای گفته: ممنوعیت استفاده از روسری در محل کار نقض آشکار قوانین مربوط به آزادی مذهبی است. ترکیه اعلام کرده چنین آرایی می‌تواند تبعیض و حملات مذهبی علیه زنان مسلمان را در اروپا تشدید کند.
وزارت خارجه ترکیه تصریح کرده چنین رایی وضعیت زنان مسلمان اروپایی را که همین الان هم با انواع مشقات حجاب خود را حفظ می‌کنند، بدتر خواهد کرد و بر دامنه اسلام هراسی و اسلام ستیزی خواهد افزود.
مدیر ارتباطات دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز با محکوم کردن این رای اعلام کرد صدور چنین مصوبه‌ای قانونی کردن تبعیض در اروپا است.
گفتنی است آرای دادگاه اروپا CJEU مستقر در لوکزامبورگ برای اعضای اتحادیه اروپا الزامی نیست اما بسیاری از دادگاه‌های این اتحایه براساس آرای این دادگاه، رای خود را صادر می‌کنند.

 

منبع: شفقنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۱۳۴
تاریخ: ۱۴۰۰/۴/۲۷     ساعت: ۱۵ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024