صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

نخست وزیر کوبا: کشور کاملا آرام است

نخست وزیر کوبا گفت اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ادامه ناآرامی‌های اجتماعی در کوبا دروغ و کشور کاملاً آرام است.

به نقل از خبرگزاری تاس، نخست وزیر کوبا در ویدئویی خطاب به شرکت کنندگان در جلسه دیروز (جمعه) شورای بین دولتی اتحادیه اروپا گفت اطلاعات موجود در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ادامه ناآرامی‌های اجتماعی در کوبا دروغ است و کشور کاملاً آرام است.

مانوئل ماررو، نخست وزیر کوبا اعلام کرد: در ماه‌های گذشته در چارچوب کمپینی علیه کوبا با بودجه دولت آمریکا، یک عملیات ارتباطی و سیاسی  برای ایجاد بی‌ثباتی در کشور ما تنظیم شد. وی همچنین به حمله تروریستی به سفارت کوبا در پاریس اشاره کرد.

وی تاکید کرد: پس از اغتشاشات و اقدامات خرابکارانه در 11 ژوئیه، در حال حاضر آرامش کامل مدنی در کوبا برقرار است. با این وجود، اطلاعات نادرست علیه کوبا همچنان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، بخشی از طرحی است که بار‌ها در کوبا و دیگر کشور‌های برادر آزمایش شده است. مردم و دولت‌های بلاروس و روسیه نیز تحت چنین عملیات قرار گرفتند و آن‌ها متوجه خطر نهفته در آن هستند. 

ماررو گفت: کوبا به حمایت از دولت سوسیالیستی خود ادامه می‌دهد، به ایجاد ملتی مستقل، مستقل، دموکراتیک، مرفه و با ثبات ادامه می‌دهد و یک کشور صلح آمیز، حامی ثابت و همبستگی و رفاه کشور باقی خواهد ماند. 

در 11 ژوئیه، اعتراضات در چندین شهر کوبا آغاز شد و مقامات کوبا اعلام کردند آمریکا مسئول این ناآرامی‌ها است. 

وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته به اتهام آنچه نقض پاسخ مسالمت آمیز به اعتراضاتی خوانده شده که در ماه گذشته در کوبا رخ داد، تحریم‌های جدیدی را علیه مقامات این کشور وضع کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد این، چهارمین دور از تحریم‌ها از زمان آغاز اعتراضاتی است که برای کمبود غذا و دارو به وقوع پیوسته است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۳۲۹۱
تاریخ: ۱۴۰۰/۵/۳۰     ساعت: ۰ : ۴۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024