صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

اصلاحیه‌ جاسوس‌افزار پگاسوس پس از رسوایی حاکم دبی

پس از رسوایی محمد بن راشد، شرکت ان. اس.اُ. اصلاحیه‌ای را برای استفاده از جاسوس افزار پگاسوس در چند کشور اعمال کرد.

به گزارش گاردین، با توجه به پرونده رسوایی محمد بن راشد، حاکم امارات، شرکت سازنده بدافزار جاسوسی پگاسوس (NSO) اصلاحیه‌ای را در استفاده از این جاسوس افزار در چند کشور ارائه داد.
روز جمعه، روزنامه انگلیسی گاردین، ​​به نقل از منابع آگاه تأیید کرد که شرکت NSO اصلاحیه‌ای را اعمال کرده است تا از جاسوسی سایر کشورها از تلفن‌هایی که با پیش شماره «+44» در انگلیس ثبت شده اند، جلوگیری می‌کند.
یک منبع نزدیک به این شرکت در مصاحبه با گاردین گفت که «NSO» با به روزرسانی این جاسوس افزار، محدودیت‌های شدیدی را اعمال کرد تا  مصرف کنندگان پگاسوس علاوه بر انگلیس نتوانند از این برنامه برای هک تلفن‌های ثبت شده در آمریکا، رژیم صهیونیستی، کانادا، استرالیا و نیوزلند استفاده کنند.
گفته می‌شود که این به روز رسانی چند ساعت پس از آن صورت گرفت که NSO فاش کرد مقامات امارات احتمالاً از پگاسوس برای هک کردن تلفن حیا بنت الحسین، همسر سابق حاکم امارات استفاده کردند.
قوه قضاییه انگلیس چندی پیش افشا کرد که محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی از مدیران نرم افزار جاسوسی پگاسوس، یک نرم افزار طراحی شده توسط یک شرکت صهیونیستی خواسته تلفن‌های همراه حیا بنت الحسین، همسر سابق وی و خواهر ناتنی پادشاه اردن و نیز تلفن برخی از نزدیکان، وکلا و تیم امنیتی او را هک کنند.
مالک شرکت سازنده بدافزار جاسوسی پگاسوس بعد از رسوایی جاسوسی بن راشد از همسر سابقش، قرارداد خود را با امارات به طور یکجانبه فسخ کرد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

شناسنامه


کدخبر: ۲۵۴۸۴۳
تاریخ: ۱۴۰۰/۷/۱۸     ساعت: ۹ : ۳۳
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
  • ٢٣ شوال ١٤٤٥
  • May 02 2024