صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

واکنش نتانیاهو به طرح صهیونیستی ایجاد تفرقه میان فلسطینیان

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اتهام‌های مربوط به اینکه وی برای تفرقه‌افکنی میان فلسطینیان به قطر اجازه داد تا از حماس حمایت مالی کند را به شدت رد و آنها را 'مضحک' خواند.

تارنمای پولیتیکو نوشت که مخالفان داخلی بنیامین نتانیاهو استدلال می‌کنند که دولت وی سال‌ها مشغول تقویت حماس در غزه بوده و به قطر اجازه داده تا صدها میلیون دلار را در این باریکه هزینه کند تا تل آویو با ترفند "تفرقه بینداز و حکومت کن"، میان حماس و تشکیلات خودگردان دودستگی ایجاد کند.

نتانیاهو در مصاحبه ای با رسانه آلمانی اکسل اسپرینگر (Axel Springer) (شرکت مادر نشریه پولیتیکو)، گفت: این یک دروغ بزرگ است که من قصد تقویت حماس را داشتم. مسخره است. اگر بنا به تقویت حماس باشد که سه بار با آن وارد جنگ نشده یا یک عملیات نظامی بزرگ علیه آن انجام نمی‌دادم.

با این حال شخص نتانیاهو در کنفرانس سال 2019 حزب لیکود گفته بود: هرکس که می‌خواهد از تشکیل کشور فلسطین جلوگیری کند، باید از تقویت حماس حمایت کند.

این مقام اسرائیلی در مصاحبه دیروز مدعی شد که تنها برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی و نه برای تقویت حماس اجازه داد که کمک‌های قطر روانه غزه شود.

وی افزود که اسرائیل تا زمانی که حماس به آتش‌بس پایبند باشد، آن را محترم خواهد شمرد. او همچنین خاطرنشان کرد که پس از پایان آتش‌بس حماس باید نابود شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «اشتباه نکنید. ما به تلاش‌های نظامی خود برای ریشه‌کن کردن حماس ادامه خواهیم داد، زیرا حماس به وضوح می‌گوید که این وحشی‌گری را بارها تکرار خواهد کرد».

نتانیاهو گفت که اسرائیل پس از شکست حماس 2 هدف خلع‌سلاح و ریشه‌کنی تندروی در نوار غزه را پیگیری خواهد کرد.

دیروز نیز “آویگدور لیبرمن” وزیر جنگ اسبق و رئیس حزب "یسرائیل بیتنو" به نتانیاهو به خاطر ترس او از اجرایی کردن تهدیدهایش علیه رهبران مقاومت حمله کرد.

لیبرمن با اشاره به گزارش یک رسانه فرانسوی که نوشته بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی به قطر اطمینان داده که رهبران حماس در این کشور را ترور نخواهد کرد، گفت: نتانیاهو در گذشته نیز به رهبران حماس مصونیت داد و با طرح‌های عملیاتی برای ترور آنها مخالفت کرد.

"بن کاسپیت"، روزنامه نگار صهیونیست، در گزارشی مدعی شده که "رونن بار"، "ناداو آگرامان" و "یاروم کوهن" روسای سه دوره سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک)، 6 طرح عملیاتی برای ترور "یحیی السنوار" رهبر حماس در غزه ارائه کرده‌اند که نتانیاهو همه آن‌ها را رد کرده است.

به تازگی، "جورج مالبرونوت" خبرنگار روزنامه فرانسوی لوفیگاور به نقل از منابعی بدون ذکر نام نوشته بود که نتانیاهو به قطر اطمینان داده که رهبران حماس را در این کشور ترور نخواهد کرد.

 

منبع: ایرنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۵۶۲۰
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۲     ساعت: ۱۱ : ۳۸
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024