صفحه اصلی
جستجو پیشرفته
لطفا منتظر بمانید...
سازمانها و نهادها
گروه های خبری
تولید، اکران و پخش
آرشیو اخبار

کمک‌های نظامی جدید آلمان به اوکراین

آلمان از کمک‌های جدید نظامی به اوکراین خبر داد و یک بیانیه رسمی را در وبگاه دولت فدرال آلمان منتشر کرده که در آن فهرستی از تسلیحات، سیستم‌ها و خودروهای اهدایی به کی‌یف مشاهده می‌شوند.

«مارتین ایگر» سفیر آلمان در اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که اوکراین دو سیستم پدافند هوایی IRIS-T دیگر را جهت محافظت در برابر حملات روسیه در زمستان 2023 و 2024 دریافت خواهد کرد که مجموع آن‌ها تا پایان سال جاری میلادی به 5 عدد خواهد رسید.

روزنامه آلمانی بیلد در تاریخ 11 نوامبر (20 آبان) به نقل از منابعی در وزارت دفاع آلمان گزارش داد، این کشور قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را در سال 2024 دو برابر کند و این کمک‌ها را از 4 میلیارد یورو به 8 میلیارد یورو افزایش دهد.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان این افزایش برنامه‌ریزی شده را «یک سیگنال قوی برای اوکراین» توصیف کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «صدای جدید اوکراین»، بخشی از این کمک‌ها که در وبگاه دولت فدرال آلمان منتشر شده به شرح زیر می‌باشد:

250 مجموعه ابزار با مواد منفجره
25 فاصله‌یاب لیزری
3840 گلوله توپ با کالیبر 155 میلی‌متری
2 دستگاه خودرو برای مرزبانان
5 سیستم برای شناسایی پهپادها
15 تفنگ بسیار دقیق با گنجایش 60 هزار گلوله
435 تفنگ اچ‌ال‌آر 338 بسیار دقیق
از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین (24 فوریه 2022)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از 100 میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. آلمان به عنوان دومین تامین‌کننده کمک‌های نظامی به کی‌یف پس از آمریکا همچنین پس از بروز نگرانی از تغییر تمرکز بر جنگ خاورمیانه که نگرانی‌ها در مورد کاهش حمایت از اوکراین را برانگیخته، به دنبال اطمینان خاطر دادن به کی‌یف است.

 

منبع: ایسنا

شناسنامه


کدخبر: ۲۶۵۶۲۷
تاریخ: ۱۴۰۲/۹/۱۲     ساعت: ۱۳ : ۲۷
امتیاز به این خبر:
  • 0
سرویس: بین الملل       زیرسرویس: بین الملل
انتشار:
تماس با ما


نام :*
ایمیل:
متن پیام :*
ارسال
نظرات


استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.
  • ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
  • ١٩ شوال ١٤٤٥
  • Apr 28 2024