وی ادامه داد: آماده شدن برای چنین شرایطی که شرایط دشواری هم هست، به الزامهایی نیاز دارد که بخش مهمی از آن، الزامهای درونسازمانی و از مهمترین نکات آن، حرف زدن با مردم به صورت شفاف است که همانطور که گفتم، از هنرهای ویژه روابطعمومیهاست.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت افزود: اکنون ما با بحران انرژی در سراسر دنیا روبهرو هستیم و تصور نکنید این بحران انرژی تنها گریبان نسل آینده و فرزندان ما را میگیرد، بلکه هیچ دور نیست که گریبان نسل کنونی را هم بگیرد، پس اگر این واقعیت را بپذیریم باید با همه قوا برای رویارویی با این چالش آماده شویم و خط مقدم این رویارویی نیز همکارانمان در روابط عمومیها هستند.
فروزنده با بیان اینکه باید بکوشیم همه را درگیر بحث فرهنگی بهینهسازی کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم، گفت: از هیچ ظرفیت قابلاستفادهای نباید بگذریم و همزمان به بهینهترین راهها نیز فکر کنیم. منابع ما همیشه محدود بوده و اکنون محدودتر از گذشته است، اما همین منابع محدود را نیز باید به بهینهترین شکل ممکن استفاده کنیم.
وی تأکید کرد: باید تلاش کنیم همه اقدامها، تلاشها و کارها را سنجشپذیر انجام دهیم و بعد سازوکاری برای سنجش این فعالیتها طراحی کنیم تا این سنجشپذیری این امکان را فراهم کند هم خودمان بدانیم کاری که انجام دادیم به واقع چقدر مؤثر بوده و هم بتوانیم پاسخگوی دیگران در این زمینه باشیم.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، طراحی نقشه راه آینده صنعت نفت را که بخش بزرگی از آن، از این پس در فضای بهینهسازی و اقتصاد بهینهسازی تعریف میشود، نکتهای کلیدی خواند و تصریح کرد: درباره همه بخشها، چه پروژههای تعویض بخاریها و اصلاح موتورخانهها و چه کارهایی مانند فرهنگسازی و تبلیغات، نکته کلیدی اندازهگیری است، زیرا اگر توان اندازهگیری نداشته باشیم، در واقع کار را با چشم بسته انجام میدهیم و کار با چشم بسته هم نتیجه مشخصی ندارد.
منبع: صدا و سیما