..::خبرجویان جوان ::..

کد مطلب: ۲۵۹۱۹۴  |  تاريخ: ۱۴۰۱/۵/۹  |  ساعت: ۲ : ۳۷


تاثیر فعالیت های بازاریابی رسانه های اجتماعی بر تبلیغات دهان به دهان

امروزه در عصر تکنولوژی، از جمله ابزارهای جدید و رو به رشد، رسانه اجتماعی است. رسانه‌ اجتماعی راهی برای انتقال یا به اشتراک‌گذاری اطلاعات با مخاطبان گسترده است. به عبارتی رسانه‌های اجتماعی توصیف ابزارهای آنلاین است که افراد برای به اشتراک گذاشتن محتوا، مشخصات، نظرات، دیدگاه‌ها، تجربیات و افکار خود استفاده می‌کنند. با افزایش محبوبیت وب سایت های شبکه های اجتماعی مردم بیش از گذشته با یکدیگر در ارتباط هستند.

 
به گزارش خبرجویان جوان- انسیه آبشاری-  شبکه های اجتماعی، مصرف کنندگان را قادر به استفاده از فناوری فروشگاه اجتماعی آنلاین یکپارچه می کند و نیز فرهنگ بازاریابی را تحت تاثیر قرار داده است مانند بازاریابی دهان به دهان.  بازاریابی دهان به دهان یعنی هر کاری که انجام می دهید تا مردم را به صحبت کردن درباره محصولتان وادار کنید. در واقع بازاریابی دهان به دهان یک نوع ارتباط بنگاه با مصرف کننده است.  بازاریبابی دهان به دهان نوعی از ارتباطات غیر رسمی درباره یک محصول است که می تواند به عنوان یک فیلتر برای مصرف کننده کاربرد داشته باشد و با پیدایش اینترنت و شبکه های اجتماعی توسعه یافته است. فعالیتهای رسانه های اجتماعی از طریق برنامه های آنلاین سبب تولید اطلاعات در میان کاربران می شود و با تغییر محتوای تولید شده، کاربر را قادر می سازد که برای آینده کسب و کارش پیش بینی هایی انجام دهد و رفتار خرید مشتریان خود را دقیق تر تحت نظر بگیرد. همچنین جذب مشتریان جدید، ایجاد آگاهی، افزایش فروش و ایجاد وفاداری در مشتریان و استفاده سریع و صرفه جویی در زمان را ممکن می سازد.
آنچه رسانه های اجتماعی برای تجار و بازاریابان انجام می دهند، فراهم سازی بهترین و مؤثرترین بستر برای بیان اهدافشان است. آنها میتوانند به راحتی با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار کنند و در دسترس بودن ابزار کم هزینه اختیار بیشتری در بازاریابی برنامه ها فراهم می سازد تا بتوانند فناوری مناسب را با اخلاق اجتماعی ترکیب کنند. در واقع می توان گفت که بازاریابی رسانه های اجتماعی تلاشی است برای جلب انبوه مخاطبان برای کسب سود بیشتر که در مقیاس های کوچک عاید می شود. رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات میتوانند بر چیزی که مشتری در حال خرید آن است، تأثیر بگذارند. در دنیای امروز دیگر تبلیغات منحصر به تلویزیون نیست و جنبه های مختلفی دارد، که در شرایط کنونی و با توجه به گسترش و تنوع شبکه های اجتماعی، ارزش برندها بهتر میتوانند نمایان شود. دانش ارزیابی و تاثیرگذاری بر رفتار مصرف کنندگان مهمترین نکته در مشخص کردن تلاشهای بازاریابی است. تصمیمات خرید در مصرف کننده بستگی به احساسات شخصی، موقعیتهای اجتماعی، اهداف و ارزشهادارند. افراد برای برطرف کردن نیازهایشان خرید میکنند ارزش ویژه برند یک مفهوم اساسی در بازاریابی است گرچه تحقیقات گستردهای در خصوص ارزش ویژه برند انجام شده است. مشتریان متعهد وابستگی خاص به برندها، محصولات یا شرکت ایجاد می کنند و انجمنی را ایجاد می کنند که بر مشتریان دیگر تاثیر می گذارند. این مشتریان برای شرکتها اهمیت بسیاری دارند. زیرا ارزش و منابع خود را با شرکتها به اشتراک میگذارند و سعی دارند به سود شرکت کمک کنند و روابط متقابل خود را با شرکت حفظ کنند. در مولفه تعهد مشتری عامل مهمی وجود دارد و آن کیفیت خدمات است. کیفیت خدمات اهرمی برای ایجاد مزیت رقابتی در شرکتها محسوب میشود. کیفیت خدمات از اساسی ترین و مهمترین عواملی است که میتواند عادات خرید مشتری را تغییر دهد. خدمات خوب میتواند مشتری را وادار به خرید بیشتر و مجدد کالا یا خدمات کند. حتی مشتری در این مواقع حساسیت کمتری را نشان می دهد و احساس رضایت در او برای پیشنهاد به دیگران ایجاد می شود. همه این رفتارها را به عنوان وفاداری مشتری در نظر می گیرند. کسب مشتریان جدید در مقایسه با رسیدگی به مشتریان فعلی جهت افزایش سود آوری هزینه بالاتری را به دنبال دارد و دلیل مهمی برای تلاش برای بهبود وفاداری و نگهداشت مشتری در سازمانها و شرکتها می باشد. پاسخهای رفتاری مشتریان به دو نوع رفتاری و عاطفی تقسیم میشود. بازاریابی الکتریکی دهان به دهان یک نوع پاسخ رفتاری میباشد و به عنوان ابزار بازاریابی بانفوذ در نظر گرفته می شود زیرا مصرف کنندگان قبل از خرید محصولات و خدمات در جستجوی اطلاعات آنلاین ارسال شده توسط کاربران قبلی برای بررسی اطلاعات و تسکین اضطراب هستند. ارتباطات دهان به دهان موثرتر از ارتباطات از طریق سایر منابع، مانند توصیه های مطالب مهم روزنامه یا آگهی ها است زیرا این طور درک شده که اطلاعات مقایسه ای معتبری را ارائه میدهد و نه تنها بر ارزش درک شده برند تاثیر میگذارد، بلکه بر وفاداری مشتریان نیز تاثیرگذار است. بیشترین کاربرد و اهمیت دهان به دهان را در آخرین مرحله فرآیند خرید؛ یعنی در مرحله تصمیم گیری نهایی برای خرید میدانند که باعث افزایش اطمینان و کاهش ریسک مصرف کننده قبل از خرید و اراده اطلاعات دریافتی به دیگران می شود و مصرفک نندگان برای انتخاب، کاهش ریسک، کاهش زمان جستجو، کاهش هزینه های انتقال و تصمیم گیری بهتر برای خرید یک کالا یا خدمات به استفاده از دهان به دهان می پردازند. از دیگر عواملی که میتواند موجب کاهش ریسک مشتری و ایجاد یک جریان قدرتمند دهان به دهان شود، منبع اطلاعاتی مشتری است.
 

 


لينک مطلب: http://www.khabarjooyanejavan.ir/ NSite/FullStory/?Id=259194

چاپ خبر