254813 تینا پاکروان و ترفیع طبقه فیلمسازی با «خاتون» سریال خاتون حداقل برای شخص نگارنده یک غافلگیری لذت‌بخش محسوب می‌شود. راستش را بخواهید حتی با توجه به سابقه زیاد تینا پاکروان در پستهای مختلف تولید آثار سینمایی و تلویزیونی و همین طور کارگردانی چند فیلم سینمایی، به هیچ وجه از «خاتون» انتظار سریالی تا این حد تکنیکال و خوش ساخت را نداشتیم. <p><span style="font-size: 12px">به نظر می رسد باید از این پس سریال خاتون را در مسیر حرفه ای تینا پاکروان یک گام بلند و حتی به تعبیری؛ ترفیع طبقه فیلمسازی او محسوب کنیم. ناگفته پیداست که در این مسیر دشورا برای تولید یک اثر تاریخی با مصیبت&zwnj;های فراوان، آن هم در بدنه نحیف صنعت نمایش در ایران و امکانات محدود آن، حضور و همراهی یک تیم مجرب و البته به کارگیری مناسب بازیگران کارکشته بسیار تاثیرگذار بودند، ولی قطعا جسارت و ریز بینی های یک بانوی فیلمساز چون تینا پاکروان، با همه محدودیت&zwnj;ها و تفاوت&zwnj;هایی که می&zwnj;دانیم بین زنان و مردان در این اجتماع وجود دارد، تحسین برانگیز و شایسته تقدیر است.<br />خاتون همراه با یک فیلمنامه دقیق و کارگردانی با جزئیات دلپذیر و با اشاره&zwnj;های مستقیمی که به تاریخ معاصر، و روزگار حال حاضر کشورمان داشت، باعث شد تا هم مخاطبان زیادی از مجموعه رضایت داشته باشند و هم تینا پاکروان و برَند &laquo;خاتون&raquo; هر دو به موفقیت&zwnj;های درخور توجهی، در همین ابتدای راه دست یابند...&nbsp;<br /><br />پ.ن: در روزهای آینده با تحلیل های کامل تری به سریال خاتون و نقاط قوت و ضعف آن می&zwnj;پردازیم...</span></p><p>&nbsp;</p><p><span style="font-size: 12px">منبع: <span id="resourcename">بانوان سینما</span></span></p>