259277 افزایش وسعت محدوده طرح ترافیک معاون عملیات پلیس راهنمایی‌ورانندگی تهران از افزایش وسعت محدوده طرح ترافیک خبر داد. <p>پارمیس نوروزی امین - سرهنگ محمد رازقی درباره خبر منتشر شده مبنی بر لزوم بازنگری در طرح ترافیک تهران اظهار کرد: محدوده مرکزی شهر تهران از قدیم با محدودیت تردد برای برخی خودرو&zwnj;ها در نظر گرفته شده بود.<br />این محدوده به دلیل وجود مراکز تجاری با افزایش حجم سفر روبه&zwnj;رو است و لذا هر خودرویی اجازه تردد در آن منطقه را نداشته و شهروندان هم باید از وسایل حمل&zwnj;ونقل عمومی استفاده کنند.<br /><br />وی ادامه داد: این رویه تأثیر به سزایی در روانی حمل&zwnj;ونقل در آن محدوده داشته است و قطعاً ابزار کنونی برای مدیریت ترافیک باید تغییر یابد و محدوده طرح ترافیک به لحاظ وسعت باید مورد بازنگری واقع شود.<br />رازقی افزود: لزوم بازنگری در وضعیت ترافیکی و حجم ترافیک احساس می&zwnj;شود و با کارشناسی دقیق، باید موفق به این کار شویم.<br />وی در پاسخ به این سؤال که بازنگری&zwnj;ها از سوی پلیس صورت می&zwnj;پذیرد و یا توسط سازمان حمل&zwnj;ونقل شهرداری تهران، گفت: این موارد با تشکیل جلسه در کمیته&zwnj;های فنی مشخص و حجم ترافیک معابر پیرامونی هم سنجیده می&zwnj;شود و برنامه&zwnj;ریزی و تصویب در کمیته&zwnj;های تخصصی مشترک صورت می&zwnj;گیرد.<br />رازقی افزود: طرح زوج و فرد در حلقه بعدی اجرا شد و در سال&zwnj;های اول کارایی مناسب داشت؛ ولی به&zwnj;مرور کارایی خود را از دست داد و حتی طرح کاهش آلودگی هم کارایی لازم را نداشت و لذا بازنگری مدنظر پلیس ناظر بر محدوده طرح ترافیک و منطقه طرح کاهش آلودگی است که می&zwnj;تواند به افزایش کارکرد این محدوده&zwnj;ها کمک کند.<br />وی از احتمال بزرگ&zwnj;تر شدن دایره و محدوده طرح ترافیک خبر داد و گفت: وسعت موردنظر نیازمند بازنگری و اضافه&zwnj;شدن بخش&zwnj;هایی است تا این طرح بتواند نقش اصلی خود را ایفا کند.<br /><br /><br />رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حذف تقاطع&zwnj;های هم&zwnj;سطح و تبدیل آنها به تقاطع غیرهم&zwnj;سطح را عاملی موثر در مدیریت ترافیک و کاهش بار آن دانست.<br />به گزارش ...... سردار محمدحسین حمیدی در حاشیه آیین بهره&zwnj;برداری از تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید باقری با خیابان فرجام در منطقه ۴ شهرداری تهران که با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار شد، گفت: حذف تمام تقاطع&zwnj;های همسطح و تبدیل آن به غیرهمسطح می&zwnj;تواند گام مهمی را در کاهش بار ترافیکی شهر تهران داشته باشد و پیمایش&zwnj;هایی که در روز شهروندان طی می&zwnj;کنند را کاهش دهد.<br />وی افزود: افزایش پیمایش&zwnj;ها در بزرگراه&zwnj;ها به دلایلی از جمله تقاطع&zwnj;های هم&zwnj;سطح و عدم تکمیل رمپ و لوپ&zwnj;ها بستگی دارد و چنانچه تمام تقاطع&zwnj;های همسطح حذف و تبدیل به غیرهمسطح شود و رمپ و لوپ&zwnj;ها در معابر و بزرگراه&zwnj;ها تکمیل شود باعث کاهش ترافیک و پیمایش در سطح شهر تهران خواهیم شد.<br />رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه شهروندان روزانه بالغ بر ۶۵۰ تا ۷۰۰ کیلومتر به دلیل عدم تکمیل رمپ و لوپ&zwnj;ها و همچنین وجود تقاطع&zwnj;های هم&zwnj;سطح پیمایش دارند گفت: باید بتوانیم با برنامه&zwnj;ریزی صورت گرفته و در بازه زمانی مشخص این تقاطع&zwnj;های همسطح را حذف کنیم.<br />&nbsp;حمیدی همچنین در خصوص آلودگی هوای شهر تهران نیز تاکید کرد: در این ارتباط باید به سمت توسعه فضای سبز و حمل و نقل گام برداریم. همچنین باید خودروهای فرسوده از رده خارج شوند و در کنار این موارد باید توجه ویژه&zwnj;ای به قانون هوای پاک و اجرای آن داشته باشیم که در قانون هوای پاک از جمله شهرداری، پلیس و ... مسئولیت دارند.<br /><br />وی با بیان اینکه متاسفانه تا به امروز مجموع اقدامات ما پاسخگوی رفع آلودگی هوای شهر تهران نبوده است گفت: باید بتوانیم در کاهش آلودگی هوا با همراهی یکدیگر اقدامات موثری انجام بدهیم.</p><p>&nbsp;</p><p>&nbsp;</p>