۱۴۰۰/۵/۳۰ - ۰ : ۳۱

ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح: از «امام حسین (ع)» حاجت گرفته‌ام

ساغر عزیزی بازیگر نقش فرح: از «امام حسین (ع)» حاجت گرفته‌ام

من از طریق محمدرضا شریفی‌نیا به این پروژه معرفی و در این کار فاخر بازی کردم. هر بازیگری دوست دارد با داود میرباقری همکاری داشته باشد و قطعا برای من که در آن زمان سن کمی داشتم و محصل بودم هم آرزوی بزرگی بود که خوشحالم این اتفاق برای من افتاد.

وی در همین راستا افزود: از ابتدا می‌دانستم که نقش هلن را در این سریال بازی خواهم کرد و میرباقری در این‌باره با من صحبت کرد و تجربه بسیار خوبی برای من بود. در آن زمان مشغول تحصیل در رشته کارگردانی بودم و نمی‌خواستم حرفه بازیگری را انتخاب کنم و در این رشته ادامه بدهم که سر از سریال «معصومیت از دست رفته» در آوردم، تئاتر بازی کردم و خیلی هم خوشم آمد و یکی از بهترین تجربه‌های زندگی من با محمودرضا رحیمی، کارگردان تئاتر بود و خیلی از او آموختم. پس از او داوود میرباقری خیلی به من انگیزه داد. میرباقری تشویقم کرد تا به جای کارگردانی، بازیگری را ادامه بدهم.

عزیزی اظهار کرد: داوود میرباقری مشغول ساخت سریال «سلمان فارسی» است که البته ساخت این سریال زمان‌بر و طولانی است همانند دیگر ساخته‌های او. امیدوارم باز هم بتوانم تجربه بازی در مجموعه‌ای به کارگردانی او را داشته باشم و مطمئنم این سریال هم یکی از آثار فاخر و ماندگار صدا و سیما خواهد شد.

وی با اشاره به ابتلای فریده سپاه‌منصور به ویروس کرونا گفت: متاسفانه این روز‌ها و در این شرایط، اخبار ناراحت‌کننده زیاد به گوشمان می‌رسد و خبر ابتلای فریده سپاه‌منصور که بازیگر و انسان کم‌نظیری است را شنیدم و برایش آرزوی صحت و سلامتی کامل می‌کنم. از او در مجموعه تلویزیونی «معصومیت از دست رفته» درس انسانیت آموختم.

این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پیرامون این پرسش که برای بازی در «معصومیت از دست رفته» تحقیق و پژوهشی داشتید بیان کرد: صادقانه بگویم در آن زمان نه، درست برعکس حالا اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش برای بازیگری به من اثبات شده است. برای بازی در نقش دیبا در «معمای شاه» یک سال و هفت ماه سر فیلمبرداری بودم و به جرات می‌گویم یک سال تمام کتاب می‌خواندم، مستند می‌دیدم و تحقیقات زیادی داشتم. کنکاش، همذات‌پنداری و در موقعیت نقشی که می‌خواهی بازی کنی برای من پررنگ و حائز اهمیت است.

عزیزی پیرامون بازی در سریال «یلدا» به کارگردانی حسن میرباقری گفت: سریال «یلدا» درباره تاسوعا و عاشورای حسینی بود و بازی در این مجموعه جزو افتخارات من است. من همانند همه در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمدم و در مراسم‌های بی‌نظیر ایام محرم بزرگ شدم. از «امام حسین (ع)» حاجت گرفتم و رنگ و بوی این روز‌ها برای من خاص و ویژه است. طبعا با بالارفتن سن وقتی بیشتر از واقعه عظیم عاشورا می‌فهمی و هرچقدر مطالعه می‌کنی و می‌خوانی جذاب‌تر و تامل‌برنگیزتر می‌شود، اما چیزی که در این میان ثابت می‌ماند ارادت و عشق به «امام حسین (ع)» است.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «تبریز در مه» ادامه داد: سال 75 که در شیراز زندگی می‌کردم، خانه‌ای بود که صاحب آن حاجت گرفته بود و بیماری داشت که با توسل به «امام حسین (ع)» شفا پیدا کرده بود. آن‌ها هر سال سفره «امام حسین (ع)» پهن می‌کردند و ده روز محرم را عزاداری می‌کردند. در آنجا من هم حاجت خودم را گرفتم.


منبع: میزان