۱۴۰۱/۱۱/۲۱ - ۱۲ : ۵

«نقدی بر فیلم خائن کشی»

«نقدی بر فیلم خائن کشی»

علیرضا قاضی زاده احسائی -  داستان با خسوف و دزدی از بانک شروع می شود ودر ادامه  روایتگر دسته سارقان، گم شدن پولها، گرفتار شدن مهدی رهبر گروه، جریان مصدق وملی شدن صنعت نفت است.

ریتم فیلم کند و آنقدر سکانس های خسته کننده وبی هدفی دارد که هر لحظه مخاطب را مجبور به ترک سالن می کند. کارگردان  هم برای جذب مخاطب به فیلمش تا توانسته از بازیگران وخوانندگان چهره چون مهران مدیری، نرگس محمدی، پانته آ بهرام، نسیم ادبی، سارا بحرامی ورضا یزدانی استفاده کرده ولی این موضوع هیچ توفیقی به حال فیلم نداشته  است چون بازی ها همه تکراری و مثل هم،  با دیالوگ های سنگین وشعارگونه است،  مهران مدیری که دقیقا مثل فیلم خاتون بازی کرده و اما سام درخشانی که با خش دار کردن صدای خود انگار به فجیح ترین وضع ممکن به مخاطب پوزخند می زند.

از نکات دیگر فیلم  المان هایی است که در فیلم دیده می شود شبیه سازی صحنه های تکراری یا نشانه ها که یاد آور فیلم های قبلی مسعود کیمیایی است.

در نهایت می توان گفت در خائن کشی هر چیزی ساز خودش را می زند. سکانس ها و صحنه ها پشت سرهم بی ربط و ناگهانی، درست مثل اسب سواران انتهای فیلم وارد می شوند و قبل اینکه توان انجام کاری داشته باشند نقش بر زمین شده اند و فیلم هم با یک کشت وکشتار، پایانی که از ابتدا می توان حدس زد تمام می شود.