۱۴۰۲/۷/۳۰ - ۱۰ : ۴۰

معاون رئیسی: تا نزدیک انتخابات درگیر لایحه بودجه 1403 هستیم

معاون رئیسی: تا نزدیک انتخابات درگیر لایحه بودجه 1403 هستیم

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با برنا درباره زمان ارسال لایحه بودجه 1403به مجلس گفت: در‌مورد برنامه بودجه، وزارتخانه‌ها در حال جمع آوری پیشنهاداتشان هستند و بلافاصله سازمان برنامه هم باید اینها را نهایی کند؛ طبق آیین‌نامه داخلی جدید مجلس‌شورای اسلامی باید احکام بودجه آبان ماه ارائه شود.

وی افزود: الان به خاطر  مسئله برنامه، کار یک‌ مقدار دشوار شده است و امیدواریم هرچه‌ زودتر این مسئله تمام شود.

معاون پارلمان رئیس جمهور عنوان کرد: الان آقای منظور و‌ معاونین ایشان سه شیفت‌ درگیر بحث برنامه هستند، شبها هم با کمیسیون تلفیق برنامه دارند و مجال این را ندارند اما زیر مجموعه‌هایشان دارند کار انجام می‌دهند.

حسینی بیان کرد: یکی از دلایلی که ممکن است به آبانماه نرسد این است که مسئله انتخابات مجلس را هم داریم و برای نمایندگان دشوار است از شنبه تا چهارشنبه حضور داشته باشند و‌ یک ‌مقداری نسبت به این قضیه گلایه دارند.

وی تاکید کرد: آیین نامه داخلی مجلس کاری کرده است که در دو مرحله به بودجه رسیدگی شود، یکی با احکام آن و دیگری با جداول، اعداد و آمار که تقریبا با این روال تا نزدیک انتخابات باید در گیر بودجه باشیم.

معاون پارلمان رئیس جمهور افزود: این موضوع اشکالی هم دارد که طرح‌ها ولوایحی که فوری است، نمی‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

حسینی بیان کرد: در روز سه شنبه گذشته 6 لایحه تقدیم مجلس کردیم، در مورد این موضوع باید یک مقداری تدبیر شود که انشالله بتوانند به همه کارها برسند، اگر پیشنهاداتی که نمایندگان دادند، یک مقدار کمتر‌ شود و به کمیسیون تلفیق اعتماد کنند شاید یک مقداری سرعت بیشتری پیدا کند و بشود تا هفته آینده بحث برنامه تمام شود.

 

منبع: برنا