۱۴۰۲/۹/۱۲ - ۱۱ : ۴۳

عراق قصد دارد پهپاد شناسایی تولید کند

عراق قصد دارد پهپاد شناسایی تولید کند

مصطفی عاتی، از تولید خودروهای زرهی و مدل جدید خودروهای جنگی و دوربین دوچشمی به عنوان بخشی از برنامه سال آینده رونمایی و اعلام کرد در آینده شاهد تولید یک مدل عراقی از پهپادهای شناسایی باید بود.

براساس گزارش الفرات نیوز، عاتی در بیانیه‌ای گفت: این سازمان شروع به تولید مهمات سبک برای سلاح‌ها و تپانچه‌های غربی و شرقی کرده است که در بزرگترین کارخانه‌ها تولید می‌شد.

او افزود: سال آینده شاهد تولید نارنجک، نوع خودرو‌های زرهی رزمی و پروژه‌های مرتبط با وسایل الکترونیکی، ارتباطات و محصولات غیرنظامی و نیز احیای توپخانه و توپخانه سنگین با افتتاح دو کارخانه مهمات و سلاح‌های متوسط ​​و توسعه مهمات سبک با مشارکت بخش خصوصی به دلیل تقاضای زیاد نیرو‌های امنیتی خواهیم بود.

عاتی در خصوص سرمایه‌گذاری‌ها گفت: استفاده از پهپادها در همه کشور‌های جهان حائز اهمیت است و تنها به موضوعات نظامی محدود نمی‌شود، زیرا در نظارت بر خطوط برق و ارتباطات، تاسیسات نفتی، کشاورزی، سم پاشی و نظارت بر مرز‌ها نیز کارایی دارد.

این مقام عراقی افزود: بسیاری از کشور‌های همسایه عراق به دنبال بومی سازی صنایع نظامی در انواع مختلف بوده اند، به جز صنایع بزرگ که نیاز به تولید ندارند که امنیت، قدرت و حاکمیت را در این زمینه فراهم می‌کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران