۱۴۰۲/۱۰/۲۵ - ۱۸ : ۱۱

دریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌

دریادار ایرانی: ‌نفتکش آمریکایی طبق قانون بین‌الملل توقیف شد‌‌

علیرضا قاضی زاده احسائی: امیر دریادار شهرام ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به رونمایی از نخستین سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 و ویژگی‌های آن اظهار داشت: اولویت نخست در نیروهای مسلح برای رسیدن به مهارت‌های لازم آموزش است که بتوانند مأموریت‌های ویژه انجام دهند.
وی تحقق این نیاز آموزشی را صرفه‌جویی در استفاده و به‌کارگیری از بالگرد دانست و بیان کرد: در این راستا بهترین وسیله شبیه‌ساز است و چون این دانش و صنعت قبلاً در اختیار ما نبود در این راستا همت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران پای کار آمد و با یک مدیریت خیلی خوب امروز به بهترین و بالاترین شبیه‌ساز رسیده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این شبیه‌ساز بی‌نظیر است و در منطقه وجود ندارد گفت: سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 تمام ایرانی است.
امیر دریادار ایرانی مهمترین مزایای این سامانه را دانش بومی آن دانست و بیان کرد: تمام آنچه که در این سامانه ساخته، نصب و بکارگیری شده همه آن بومی است.
وی با بیان اینکه سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212 توسط دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان با محوریت صنایع دفاعی کشور طراحی و ساخته شده است اضافه کرد: این دانش می‌تواند در حوزه انواع شبیه‌سازی پروازی استفاده شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نمونه خارجی این سامانه‌ها به ما نمی‌دهند چون در تحریم قرار داریم افزود: البته در این حوزه تحریم معنی نمی‌دهد لذا در ساخت سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212  توسط متخصصان داخلی ضمن صرفه‌جویی اعتباری و ارزی، هزینه آن یک دهم عددی است که ما می‌خواستیم به کشورهای سازنده خارجی پرداخت کنیم و به ما با این کیفیت نمی‌دادنند.
دریادار ایرانی ادامه داد: شبیه‌سازهای که امروز در دنیا وجود دارد و ما می‌توانستیم از آنها استفاده کنیم بسیار ساده و پیش پا افتاده است و آموزش عمومی می‌دهد، امروز الحمدلله ما آموزش نظامی با سامانه شبیه‌ساز بالگرد AB-212  انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به دستاوردهای نیروی دریایی ارتش در دستیابی به امکانات جدید و پیشرفته خاطرنشان کرد: الحمدلله با روند و جهت‌گیری کشور به ویژه جوانان نخبه کشور، مراکز علمی، صنعتی، و حمایت‌های مردمی که در حال انجام است و لطف و عنایت و توجه فرمانده معظم کل قوا در این حوزه اهمیت دادن به جوانان نخبه، امروز در نیروهای مسلح این مهم نهادینه شده به توانمندی بالایی رسیده‌ایم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از ساخت تجهیزات بدون سرنشین در این نیرو خبر و اضافه کرد: الحمدلله در همه محیط‌ها نیروی دریایی ارتش در حوزه سطحی، زیر سطحی و پروازی به ویژه در حوزه بدون سرنشین‌ها به توانمندی خیلی بالایی دست یافته است.

به گزارش تسنیم دریادار ایرانی به توقیف یک نفتکش آمریکایی توسط نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: این موفقیت نتیجه آموزش‌ها و آن چیزی بود که در همه حوزه‌ها هم رزمان من فرا گرفته‌اند، توجه ویژه به فرمان و فرامین مقام عظمای ولایت که فرمودند که دوران بزن دررو تمام شده است.
وی بیان کرد: آنان با قلدری دزدی کرده بودند که باید این حق پس گرفته می‌شد لذا بر اساس عرف قانون بین‌الملل عمل کردیم و آن چیزی را که دزدیده بودند پس گرفته شد.

 

انتهای پیام/